Rychlonabíjení

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily

Neboli nabíjení DC proudem je prováděno pomocí DC nabíjecí stanice, která transformuje AC proud na DC proud (ať už s klasickou koncepcí transformátor / usměrňovač, nebo pomocí spínaných zdrojů). Následně „překlene“ palubní nabíječku elektromobilu (on-board charger) a tento DC proud posílá přes bateriový řídicí systém (Battery Management System – zkráceně BMS) přímo do trakční baterie, a to přesně podle instrukcí řídicího systému nabíjení ve vozidle. Nabíjení tedy není omezeno výkonem palubní nabíječky a probíhá podstatně rychleji.

High Power Charging

Rychlé nabití na dojezd automobilu pomocí High Power Charging je srovnatelné s natankováním automobilu se spalovacím motorem. Tato pokroková nabíjecí technika umožňuje nabití akumulátoru elektromobilu nabíjecím výkonem 500 000 Watt (půl megawatu) v průběhu krátké zastávky na kávu. Dobíjecí stanice High Power Charging kromě toho dodržují standard CCS, to znamená, že jsou zpětně kompatibilní také pro elektromobily, které tuto novou technologii ještě nepodporují. Combined Charging System (CCS) je již etablovaným standardem v Evropě i Americe.

Instalace a údržba systému High Power Charging je obzvlášť jednoduchá, uživatelsky přívětivá. Na rozdíl od dosavadních nabíjecích stanic pracuje High Power Charging s inteligentním kapalinovým chlazením, aby se nabíjecí konektor automobilu a kabel nepřehřívaly velkými nabíjecími proudy. Použitím směsi vody a glykolu jako chladicí kapaliny šetrné k životnímu prostředí je údržba chladicího okruhu porovnatelně jednoduchá.

Jak využít obnovitelné zdroje v oblasti mobility v roce 2021?

Vyžádejte si náš e-book o emobilitě.

Váš e-mail byl úspěšně odeslán.