Ve světě se běžně používají různé tvary nabíjecích konektorů. Odlišné konektory se používají jednak na mezinárodních trzích v USA, Evropě, Asii a Číně a kromě toho závisí druhy konektoru také na způsobu nabíjení. Konektor pro nabíjení stejnosměrným proudem je tak konstruován jinak, než konektor pro nabíjení střídavým proudem.
V matici je uveden přehled různých nabíjecích konektorů automobilu a nabíjecích zásuvek elektromobilu pro příslušné cílové trhy.
Zásuvka pro nabíjecí stanice TYP 1 není zavedena. Proto se používá propojovací kabel, který je na jedné straně osazen konektorem TYP 2 (připojuje se do zásuvky nabíjecí stanice) a na druhé straně je osazen konektorem TYP 1 (připojuje se do zásuvky vozidla).
CCS
Projekt kombinovaného systému nabíjení (Combined Charging System – zkráceně CCS) byl zahájen v roce 2009. Německý automobilový průmysl se rozhodl pro vývoj vlastní koncepce pro DC nabíjení. Základní myšlenkou bylo vytvořit společné rozhraní pro nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem. Iniciativa založená společnostmi Carmec, Audi, Porsche, Daimler, BMW, Volkswagen, Opel a Phoenix Contact vyvinula některé počáteční koncepty. První relevantní návrh byl předložen výborům IEC v roce 2011. Horní část zásuvky obsahuje kontakty pro AC nabíjení + komunikační kontakty a spodní část zásuvky obsahuje kontakty pro DC nabíjení. Toto je jeden z nejdůležitějších aspektů, kterým se CCS liší od CHAdeMO = obě metody nabíjení (AC i DC) jsou zpracovávány v jedné zásuvce.
CHAdeMO
Nabíjecí systém CHAdeMO byl vyvinut v Japonsku v roce 2005. Jeho název kombinuje slova „nabíjení“ a „pohyb“ a zhruba znamená „nabíjení pro pohyb“. První dobíjecí stanice byly uvedeny do provozu v roce 2009. Mnoho vozidel, která jsou v současné době k dispozici, např. Mitsubishi iMiEV, Nissan Leaf a Toyota eQ mají rozhraní pro nabíjení CHAdeMO. Technologii využívají především asijští výrobci.
Co přináší elektromobilita a jak se jí dá využít spolu s obnovitelnými zdroji?
Vyžádejte si náš e-book o emobilitě.
Váš e-mail byl úspěšně odeslán.