Kabely a nabíjecí standardy

Ve světě se běžně používají různé tvary nabíjecích konektorů. Odlišné konektory se používají jednak na mezinárodních trzích v USA, Evropě, Asii a Číně a kromě toho závisí druhy konektoru také na způsobu nabíjení. Konektor pro nabíjení stejnosměrným proudem je tak konstruován jinak, než konektor pro nabíjení střídavým proudem.

V matici je uveden přehled různých nabíjecích konektorů automobilu a nabíjecích zásuvek elektromobilu pro příslušné cílové trhy.

1) Zásuvka pro nabíjecí stanice TYP 1 není zavedena. Proto se používá propojovací kabel, který je na jedné straně osazen konektorem TYP 2 (připojuje se do zásuvky nabíjecí stanice) a na druhé straně je osazen konektorem TYP 1 (připojuje se do zásuvky vozidla).

CHAdeMO

Nabíjecí systém CHAdeMO byl vyvinut v Japonsku v roce 2005. Jeho název kombinuje slova „nabíjení“ a „pohyb“ a zhruba znamená „nabíjení pro pohyb“. První dobíjecí stanice byly uvedeny do provozu v roce 2009. Mnoho vozidel, která jsou v současné době k dispozici, např. Mitsubishi iMiEV, Nissan Leaf a Toyota eQ mají rozhraní pro nabíjení CHAdeMO. Technologii využívají především asijští výrobci.