Jaká byla 1. Valašská Regularity Rally?
Druhý závod nově vzniklého národního šampionátu Phoenix Contact Česká trophy ecorally se konal 13. – 14.8. ve Fulneku. Pro pořadatele, kteří mají bohaté zkušenosti s pořádáním benzínových rally, byla organizace závodu křest ohněm. V minulosti takový závod nepořádali. Nebudu vás napínat: pořadatelé 1. Valašské Regularity Rally odvedli skvělou práci a vše dopadlo na jedničku.
- Kolik jelo posádek?
- Jak se dařilo posádkám Phoenix Contact?
- Kdo soutěž vyhrál?
Celkem se soutěže účastnilo 12 posádek, z toho 11 posádek jedoucích elektromobily a jedna s hybridním vozem. Na posádky čekalo během jednoho a půl dne 416 km, z toho 253 kilometrů bylo soutěžních v rámci soutěže pravidelnosti. Co to znamená? Pořadatel vypíše na každou zkoušku pravidelnosti (Regularity Stage – RS) předepsané průměrné rychlosti, které musí posádka dodržet po celou dobu. Průměry se během jednotlivých RS několikrát mění. Odchylka posádky se měří v tajných měřicích bodech s přesností 0,1 sekundy. V soutěži pravidelnosti vítězí ta posádka, která se nejvíce přiblíží organizátorem stanovenému rychlostnímu průměru a má tedy nejméně trestných bodů.
Součástí eco rally je i měření spotřeby elektromobilů. Je proto důležité, aby bylo zajištěné spolehlivé nabíjení přes noc, kdy jsou soutěžní auta odstavená v uzavřeném parkovišti. O nabíjení na 1. Valašské Regularity Rally se (stejně jako na ostatních závodech českého poháru) postaral generální partner nabíjení Phoenix Contact ve spolupráci s Elexim, který nabíjecí stanice vyrobil a ChargeUp, který zajišťuje dohledový systém. ChargeUp je výhradní distributor wallboxů MyBox, které se používají na nabíjení elektromobilů na soutěži. Wallboxy MyBox obsahují komponenty Phoenix Contact.
Jak se dařilo posádkám Phoenix Contact?
Tohoto závodu se zúčastnily hned dvě posádky reprezentující Phoenix Contact.
Pro Martina Lahodu, jednatele Phoenix Contact, se synem Davidem to byla premiérová účast v soutěži, kterou absolvovali v elektromobilu Škoda CITIGO iV.
Petr Beneš v posádce s řidičem Pavlem Baroněm jeli závod elektromobilem Hyundai Kona. Posádka v tomto složení již jeden závod eco rally absolvovala a s Martinem a Davidem sdílela svoje zkušenosti.
Na předchozím závodě Bohemia ECO Energy Regularity rally Pavel s Petrem spolu s Michalem Žďárským a Jakubem Nábělkem získali pohár za soutěž značek. Tento pohár předali Martinovi Lahodovi jako poděkování za podporu v soutěžích.
Martin s Davidem sbírali zkušenosti každým kilometrem soutěže a v některých RS se jim nevedlo vůbec špatně. Na to, že byli nováčci na tomto typu soutěže, se jim dařilo velice dobře.
Pavel s Petrem se po prvním dnu „usadili“ na třetím místě, a to přes zbytečnou chybu, která posádku stála dodatečných 300 trestných bodů. Druhý den však zápasili s technikou, kdy tak říkajíc odešlo zařízení na sledování vzdálenosti, což se projevilo na výsledku obzvlášť v deváté zkoušce. Výměna techniky ve zbývajících třech zkouškách již nevedla k posunu pořadí vzhůru. Pro posádku je důležité, že ví, kde nastala technická chyba.
Celkové výsledky 1. Valašské Regularity Rally
Po krásném souboji v soutěži pravidelnosti si vítězství odnáší Michal Žďárský a Jakub Nábělek, jezdící elektromobilem Hyundai Kona (a s podporou Phoenix Contact) i mezinárodní FIA závody. Manželé Hunčovští se Škoda CITIGIO iV berou stříbrný pohár a třetí místo obsadila další posádka jedoucí s Hyundai Kona Tomáš Plesník a Richard Nesvadba.
V soutěži spotřeby vyhráli Michal s Jakubem, na druhém místě byli manželé Vomáčkovi a třetí opět Tomáš s Richardem.
Zhodnocení soutěže
Pořadatelé připravili pěknou soutěž v atraktivním prostředí. V tomto prvním ročníku vše klaplo na výbornou. Důležité je, že pořadatelé mají do dalších ročníků na čem stavět a soutěž udělat ještě více náročnější. Jedna noční zkouška v tomto prvním ročníku byla zajímavá a přispěla k zatraktivnění celé soutěže.
Z pohledu posádky Phoenix Contact Pavel Baroň – Petr Beneš jsme doufali v lepší výsledek, to nebudeme zastírat. Víme také, že každá soutěž naši posádku posouvá výše a učíme se stále větší preciznosti a využívání zálohování měřicích systémů.
Nabíjení elektromobilů na soutěži bylo bezproblémové a pořadatelé mohli využít všech možností systému pro rychlé a kvalitní zpracování nabíjecích dat.
Těšíme se na další závody Phoenix Contact Regularity Rally. Nejbližším bude 1. Agrotec Eco Rally v Hustopečích. Soutěž je otevřená komukoliv s elektromobilem. Chce si někdo tuto soutěž vyzkoušet?